TV og Internett for Solvang 4
Fra kolonihagesesongen 2019 kan du velge mellom enten TV og Internett eller kun Internett. Se informasjon her: http://kringsjaanett.net/tjenester-fra-telia/
I det etterfølgende kan du lese om:
Ved innflytting
Når du flytter inn i hytta og ønsker tilkobling til TV/Internett eller Internett:
Ved utflytting
Når du flytter ut av hytta eller av andre årsaker ønsker å avslutte abonnementet:
Administrasjon av abonnementet
Dersom du ønsker høyere hastighet på internett kan du bestille dette via Telia. Det kan også tas ut flere dekodere på samme abonnement.
For ytterligere informasjon om produkt og tilleggstjenester (TV, bredbånd, bredbåndstelefoni og filmleie) se www.telia.no. Her kan du opprette din egen bruker og bestille kanaler og tjenester på nett. Vil du bestille større internetthastighet kan du også gjøre dette her. For feil og teknisk support se https://www.telia.no/kundeservice/ .
Avtalen mellom Solvang 4, Kringsjånett og Telia
TV- og bredbåndstjenestene på Solvang 4 leveres fra Telia, basert på en fellesavtale som er opprettet gjennom Kringsjånett. Vi betaler kun for 7 av årets 12 måneder (botiden). Kringsjånett eier selve infrastrukturen i nettet. TV bokser, modem etc. eies av Telia.
I vår fellesavtale inngår nettleie og administrasjonskostnader til Kringsjånett, samt betaling for TV og Internett eller Internett. Du finner også mer info på http://www.kringsjaanett.net.
I det etterfølgende kan du lese om:
- Hva må jeg gjøre når jeg flytter inn i en kolonihytte, enten som ny parsell-leier eller etter bytte av parsell.
- Hva må jeg gjøre når jeg flytter ut (selger) en kolonihytte.
- Hvordan administrerer jeg mitt abonnement.
- Informasjon om avtalen mellom Solvang 4, Kringsjånett og Telia. Se her
Ved innflytting
Når du flytter inn i hytta og ønsker tilkobling til TV/Internett eller Internett:
- Søknad om TV og eller Internett gjør du ved å fylle ut skjema her: http://kringsjaanett.net/solvang4/Dersom det ikke er uttak for TV/Internett i hytta, må dette bekostes av den enkelte hytteeier.
- Ved opprettelse av Basis abonnement (som er avtalt mellom Telia/Kringsjånett og Solvang4) skal du ikke motta regning fra Telia. Kostnadene for TV/Internett faktureres separat på Årsregningen fra kolonihagen.
- Dersom du avtaler ekstratjenester (utover Basis abonnement) fra Telia – f eks økt hastighet, en annen Telia-boks eller tilgang til flere kanaler, vil du motta en tilleggsfaktura fra Telia.
Ved utflytting
Når du flytter ut av hytta eller av andre årsaker ønsker å avslutte abonnementet:
- Utstyr som TV boks og modem leveres tilbake til Telia. Du kan ellers bli fakturert.
- Si opp ditt kundeforhold hos Telia, ellers kan du risikere at den som flytter inn etter deg bruker ditt abonnement (Filmleie, hastighetsøkning etc.).
- Informer Styret i hagen slik at de kan fjerne deg fra fellesavtalen. Dette kan meldes via [email protected], eller ved å legge en beskjed i postkassen på Huset.
Administrasjon av abonnementet
Dersom du ønsker høyere hastighet på internett kan du bestille dette via Telia. Det kan også tas ut flere dekodere på samme abonnement.
For ytterligere informasjon om produkt og tilleggstjenester (TV, bredbånd, bredbåndstelefoni og filmleie) se www.telia.no. Her kan du opprette din egen bruker og bestille kanaler og tjenester på nett. Vil du bestille større internetthastighet kan du også gjøre dette her. For feil og teknisk support se https://www.telia.no/kundeservice/ .
Avtalen mellom Solvang 4, Kringsjånett og Telia
TV- og bredbåndstjenestene på Solvang 4 leveres fra Telia, basert på en fellesavtale som er opprettet gjennom Kringsjånett. Vi betaler kun for 7 av årets 12 måneder (botiden). Kringsjånett eier selve infrastrukturen i nettet. TV bokser, modem etc. eies av Telia.
I vår fellesavtale inngår nettleie og administrasjonskostnader til Kringsjånett, samt betaling for TV og Internett eller Internett. Du finner også mer info på http://www.kringsjaanett.net.